[i 514]
DE LA VILLE DE PARIS.
215
Et ced. jour leur feurent présentez ypocras, espices et torches, c'est assavoir :
Au chef, huit quartes ypocras, six layettes d'es­pices de chambre de deux livres piece, et douze torches de deux livres piece;
Au grant prieur d'Angleterre, l'ung desd, ambas­sadeurs, six quartes ypocras, huit livres espices de chambre en quatre layettes, et six torches de deux livres piece;
Et au doyen, le tiers et dernier desd, ambassa­deurs, idem comme au precedent -1).
Item leur fut presenté de par la Ville led. jour quatre muys de vin et deux demies queues de l'Auxer­rois et de Beaulnois.
Item, et le lendemain leur fut ancores presenté de par la Ville au logeiz du chef de l'ambassade qua­torze quartes ypocras, moitié blanc et moitié cleret au matin, sans espices ne torches(2'.
CCCXVIII et CCCXIX. — Ordonnance de fere lices pour les joustes. [Marché sur le faict desd, lices.]
" i3, i5 et 25 septembre i5i4. (Fol. 280 r° (-).)
Le mercredi xme jour de Septembre oud. an mil v° quatorze, fut accordé par Mess" du Bureau à mess6 Jullie, chevalier, lieutenant de la compaignie de monsr le Grant Escuyer W, lequel estoit là venu de par le Roy touchant le fait des lices pour la jouste, que la Ville les feroit faire en tel lieu et de telle façon qu'i luy plairoit ordonner : dont s'en re­tourna trés contant, disant qu'il en feroit son rap­port au Roy, et puis seroit la Ville advertye de la forme d'icelles lices etcontrelisses, tant en longueur largeur que haulteur, et aussi des eschaffauk qu'il y conviendroit faire tant pour le Roy et la Royne que pour les juges et heraulx.
Et deux jours après revint aud. Bureau led. mess"
Jullie declarer que le Roy vouloit qu'elles feussent, faictes en la rue S' Anthoine près Postel d'Angou-lesme'5'. Et lors led. mess" Jullyé les devisa ainsi que bon luy sembla, c'est assavoir qu'il failloit fere lices, contrelisses et arrierelisses. Et fut lors ordonné aux maistres des euvres de la Ville de les faire du tout à son devys, affin que aucun inconvenient n'en peut advenir de par la Ville à ceulx qui jousteroient.
Et le xxv0 jour de Septembre ensuivant fut fait marché par mesd. S" à Jehan Marchant le jeune de faire lesd, lisses, contrelisses, arrierelisses et es-chaffaulx, selon que led. mess0 Jullyé luy ordonne-roi t <6>.
CCCXX.
3o septembre i5i4. (Fol. 281 r° P'.)
Responce des maistres jurez des Marchandises touchant leurs habitz.
Oud. an mil v° et xiiii vindrent et comparurent ou
Bureau de la Ville, le derrenier jour dud. mois de Septembre, les maistres jurez des Marchandises, c'est assavoir de la Drapperie, Espicerie, Pelleterie, Mer­cerie et Orfèvres; et declercrent que eulx et les sup-
(■) Notre Registre ne mentionne que trois membres de l'ambassade, qui en comptait encore deux autres d'après le Calendar of State Papers : Henri VIU, vol. I", p. 920 et index. C'étaient : Charles, duc de Suffolk, et chef de l'ambassade, le marquis de Dorset, le comte de Worcester, le doyen de Windsor Nicolas West, et Thomas Docwra, grand prieur de l'ordre de Saint-Jean de Jérusalem en Angleterre, lequel tint cet office de i5oi à 1527.
(2) Vient ensuite au Registre notre art. CCCXX, en date du 3o septembre.
(3> Au Registre cette ordonnance précède notre art. CCCXVII.
(4) Galéas de Saint-Severin, d'origine lombarde, avait passé du service du duc de Milan (Louis Sforza, dont il avait épousé une fille naturelle) à celui du roi de France. Créé chevalier de l'ordre de Saint-Michel par Charles VIIl, il fut investi de la charge de grand-écuyer de France par Louis XII (22 septembre i5o5) et périt à la bataille de Pavie.
(-' L'hôtel des comtes d'Angoulême était situé derrière l'église Saint-Paul, au coin de la rue des Egouts-Sainte-Catherine (actuelle­ment la partie méridionale de la rue de Turenne), joignant l'hôtel des Tournelles dans lequel il fut compris à l'avènement de Fran­çois 1" (Sauval, II, pages i3o et 188), ll figure sur les plans de la Tapisserie et autres spourtraicts de Paris» jusqu'à Ia vente du palais des Tournelles par Charles IX.
c) Le Registre continue par notre art. CCCXVII ci-dessus.
C Au Registre, cette pièce suit immédiatement notre art. CCCXVII.